Решението на френското правителство да забрани продажбата на автомобили Mercedes, които не използват новия хладилен агент HFO-1234yf, опразни шоурумовете на компанията. Германската компания отказва да премине на новия агент и използва R134a, който бе забранен в началото на годината с решение на Европейския съюз заради влияние върху глобалното затопляне. Решението засяга основно моделите А-клас, В-клас и CLA. От Daimler сезираха Висшия административен съд в страната и алармираха европейските институции. В същото време Европейската комисия подкрепи Франция в спора и предупреди Daimler да премине на новия хладилен агент. Според производителя всички автомобили са сертифицирани от Германската федерална транспортна служба. Основното възражение на Daimler срещу новия агент HFO-1234yf е, че е изключително опасен в случай на инцидент. При изгарянето му се образува флороводород, който е фатален за човешката тъкан. Франция е единствената държава от общността, която налага ефективно мярката. Решението най-вероятно е политическо, защото идва само дни след като Германия отказа да подкрепи предложението за по-стриктни мерки за намаляване на емисиите СО2 за всички коли от 2020 г. Според Жан-Клод Бернар, шеф на дилърите на Mercedes във Франция, забраната няма да помогне на френските производители в страната, защото PSA и Renault не предлагат автомобили в премиум сегментите. "Франция е единствената страна в ЕС, която налага забрана. Не го разбирам. Търговската мрежа на Mercedes осигурява работа на 11 000 души във Франция. Плащаме данъците си и това ще навреди на икономиката", коментира Бернар пред Automotive News. През юли продажбите на автомобили във Франция нараснаха за пръв път от 2 години насам. Търсенето на леки коли се е увеличило с 1% до 150 248 автомобили. PSA отчита ръст с 2,0%, а Renault Group с 2,8. В същото време продажбите на Mercedes са намалели с 6%. Конкурентите BMW отчитат ръст с 9,9%.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!